הסיפור שלנו

יקב לטם הינו יקב בוטיק אורגני, המשלב עשיית יין איכותי, ממבחר זני ענבים הגדלים באזור הגליל העליון בפאתי הר מירון. השילוב הייחודי בין תכנים רוחניים, תהליכים אנרגטיים ומדע מתקדם, יוצרים יין איכותי ומקורי. יקב לטם הינו בין היקבים האורגניים הבודדים בארץ.
היקב הוקם בשנת 2002 ע”י יניב קמחי ביישוב מעלה צביה וב-2009 עבר ליישוב לטם, למיקומו הנוכחי.

יניב קמחי – יליד חיפה ואיש היי-טק

בוגר עשרות שנים של נסיעות בעולם וטעימת יינות.
במשך חייו, יניב חקר את ההשפעות של השילובים בין חומר ורוח, תשוקה זו הובילה לרעיון שמאחורי היין, בו למוזיקה השפעה ישירה על איכות היין וטעמיו.

אז למה כרם אורגני, מי צריך את זה בכלל?

כל יינן מתחיל יודע, ששבעים אחוז מהיין זה איכות הענבים שלו ושלושים אחוז זה כימיה.
זה אומר שאם יש לך ענבים איכותיים כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשמור על היין ולנסות לא להרוס אותו
ואם אין לך פרי איכותי אתה צריך להיות כימאי ממש טוב.

טוב עכשיו נחזור אחורה לשאלה למה לגדל כרם יין אורגני ומה ההבדלים בין כרם יין אורגני לכרם קונבנציונלי ?
נתחיל בזה שללא ספק גידול אורגני יותר טוב לסביבה שאנו חיים בה.
לדוגמא, כמות הריסוסים בכרם קטנה ביותר מחמישים אחוז מכרם רגיל.
נוסף לכך, אנחנו משתמשים בהדברה ביולוגית, שעובדת נהדר. כל הרעיון של גידול אורגני הוא להסתכל על הגפן כדבר חי שיודע לטפל בעצמו כאשר מעניקים לו סביבה נכונה.
לכן בכרמים שלנו יצרנו מערכת אקולוגית תומכת לגפן וזה אומר הרבה עשביה חרקים ובעלי חיים.
כולם חלק בלתי נפרד מהאקולוגיה של הכרם, לעומת כרם רגיל שמרססים הכול ומנסים לשלוט בגידול של הגפן על ידי מניפולציות של הקיים וכיתום של הגפן לעומת ,
גפן בכרם אורגני שגדלה בצורה טבעית ,סביבה שיש לגפן צמחיה שמתחרה איתה .
המטרה הסופית היא לעשות יין איכות וללא ספק, ענבי יין אורגנים מציגים נתונים מרשימים לכל הדעות. לא סתם בבורגון יותר משישים אחוז הם כרמים אורגנים.
אנחנו כייננים מאמינים באיכות הענבים ועדיין בכל בציר אנחנו מופתעים מחדש מאיכות הענבים שלנו.
בשורה התחתונה, הדבר הכי חשוב הוא איכות הענבים שיוצאים לך מהכרם. אנחנו ביקב לטם דואגים לטפל בהם בצורה הטובה ביותר. הדבר הכי חשוב הוא שהיין מדבר בעד עצמו. תנסו ותרגישו בהבדל!

הכרמים שלנו

כרם צבעון – ממוקם בלב חורש אלונים טבעי בקיבוץ צבעון (לרגלי הר מירון) בגובה של 680- 750 מ’ כרם אורגני יפהפה – עם יופי אחר בכל עונה. השילוב של סלעי גיר, אדמה עשירה, גובה מתאים וריחוק מהים, נותן לענבים סביבה אידילאלית של שילוב של קור (כולל שלג) בחורף, חום ויובש בקיץ, הבשלה מאוחרת להתפתחות טעמים עשירים בענבים. יש בכרם ענבים מסוג קברנה סוביניון, קברנה פרנק, שירז, נביולו, פטיט ורדו וסוביניון בלנק.

כרם שיפון – נמצא במורדות המערביים של תל שיפון באזור מרכז הגולן. הכרם הינו אורגני. גובה בין 750 ל- 800 מטר.
טרואר הכרם מאובחן האדמה בזלתית וולקנית – מעל קו השלג – עם נופים מרהיבים ועצי אלון עתיקים פזורים מסביב לכרם. הכרם מגדלים ענבי סוביניון בלאן, שרדונה, סמיון, קברנה פרנק ומרלו.
מזג האוויר בקיץ מתאפיין בחום וייבוש ובחורף הכרמים מקבלות מנות קור, גשמים ואף שלג – מה שעוזר לכרם להתפתחות טעמים עשירים וטעם ייחודי.